Monday, February 18, 2013

Kuasa Maaf Dan Kuasa Sabar

Assalamu'alaikum..
Allahumma Solli 'Ala Muhammad, 
Wa 'ala Ali Muhammad...

Ya Allah, Ya Fattahu, Ya 'aliim, Ya Rahman Ya Rahiim...

Di kala diri ini sedang tenat dan penat rasa dizalimi, dikhianati, ditipu, Allah menggerakkan hati hati untuk mendengar IKIM.Fm dalam segemen IBRAH petang ini...

Ya Allah...
Sungguh...
Air mata tidak dapat ditahan lagi...
Terus mengalir dengan deras...
Mendengar kisah Nabi Yusuf yang dikisahkan dalam Surah Yusuf...
Allahu Rabbi..

Ya Allah...
Dengan kisah itu,
Diri ini terasa terpukul dengan tindakan diri ini kepada orang lain,
Diri ini bagai hilang panduan dan matlamat hidup
Astaghfirullah...
Alhamdulillah...
Allah berikan kasih sayang dan rahmat untuk aku dengar IKIM tadi

Kisahnya begini,
BAgaimana Nabi Yusuf sabar ujian yang diberi dan dipilih.
Bagaimana Nabi Yusuf dan Nabi Ya'acub memaafkan kesalahan orang lain yang menghina baginda sehinggalah mereka bertaubat lalu beristighfar... Astaghfirullah.. Ya Allah.. Allahu Akbar!

Aku betul-betul terasa diri ini hina dan dina di sisi Allah..
Lantas aku meniatkan sedalam-dalamnya,

"Ya Allah... Aku maafkan dia dan mereka ya Allah... Sungguh.. Aku alpa dengan nikmat mu di dunia ini... Ya Allah.. Kau jadikanlah kami lebih baik dari sebelum ini... KAU takdirkan yang terbaik untuk kami ya Allah... Allahumma Aamiiinn... "

Ya Allah.. Sungguh aku menyesal tindakan nafsu yang gelojoh itu..
Ampuni aku ya Allah..."

 "Ya Allah.. KAu campaklah KESABARAN dalam hati ku ini..."





No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666