Thursday, September 5, 2013

Troll Senario 20sen

Assalamu'alaikum...

Adakah anda kisah tentang 20 sen? 

Pelbagai versi dalam Laman sosial terutama FACEBOOK dan TWITTER tanda marah dan protes tentang kenaikan harga Petrol RON95 dan Diesel dengan kenaikan sebanyak 20sen. 
Kelakar! Serius! Makan dalam!

Implikasi kenaikan petrol sebanyak 20 sen ini memberi satu kesan negatif kepada rakyat. Ini kerana, peniaga dan penjual akan mengambil kesempatan untuk meningkatkan harga barangan secara mendadak dan tidak munsabah. Dan kenaikan 20 SEN ke atas PETROL & DIESEL menjadi alasan utama. Patutkah? Logikkah? 

Kerajaan terus-terusan menutup mata rakyatnya dengan mengatakan bagi mengukuhkan ekonomi negara.. Sepanjang saya belajar ilmu ekonomi dan perakaunan, belum pernah lagi saya membaca dan mendengar satu teori bahawa "dengan menaikkan harga Gas Petrol ia boleh mengukuhkan ekonomi Negara..". Dan menggunakan istilah RASIONAL SUBSIDI. Apakah subsidi yang dimaksudkan? Apakah rasionalnya?

Seterusnya, saya kongsikan beberapa gambar yang saya rasa patut dikongsikan. Ia nampak kelakar. Tetapi makan dalam!


Ermmm...


Senario!


Padahnya!
FAKTA !!! 
Paparan Akhbar! Telus!

Untuk akhirnya, jadilah manusia yang faham apa itu kesusahan orang lain bukan tahu kesusahan orang lain lalu menindasnya dengan bebanan yang tak munasabah. 

SesungguhNYA ini juga salah satu tanda kiamat kecil. 

Maka teruskan istighfar dan zikrullah....



No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666