Thursday, September 17, 2009

Hari-hari kite...

Salaam transformasi dan perjuangan dengan penuh kasih sayang..

MySpace MySpace MySpace

Mahasiswa serta orang muda kini sudah tidak dapat menumpu untuk beribadat di hujung-hujung Ramadhan... Semua sibuk memikirkan raya yang bakal menjelang tak lama lagi... Mahasiswa sibuk dengan tugasan sebagai penuntut ilmu... Perlu menyiapkan segala tugasan dengan sebaik mungkin... Mereka juga sibuk dengan Tests dan Quizzes yang berkaitan sebelum cuti raya... Maka mereka pulun untuk yang terbaik... Terkadang terlupa tugas sebagai HAMBA ALLAH adalah yang lebih didahulukan...

Sedang orang-orang soleh sibuk menggandakan ibadah,, ramai di antara orang muda sibuk dengan dunia mereka sendiri... Masya Allah... astaghfirullah... Hanya sekadar peringatan buat diri sendiri... Bukan mudah kita nak mencapai RAMADHAN akan datang... dan belum tentu juga kita dapat meraikan kegembiraan hari mulia AIDILFITRI bagi 1430H ... Siapa boleh jamin???... Ayuh mari kita muhasabah semula diri.. audit diri... Bangkit!!!

Ketika orang lain sibuk nak balik bila... Saya juga terasa... Tapi buat-buat tak tahu... Teringat kata-kata lecturer saya ketika RAMADHAN yang lepas... "bagi orang yang dekt rumahnya, cubalah anda rasa bagaimana perasaan bila balik ke rumah, andalah orang yang paling terakhir sekali... Rasailah.." Hmm.. saya tersenyum sendirian... Apakata kali ini saya cuba..
Tahun ini, family sangat memahami... Dengan tugasan sebagai pelajar, pemimpin pelajar, ahli gerakan ISLAM yang masih baru,... Mereka tidak kerap bertanyakan kepada saya "Bila nak balik rumah??"

Setelah bertungkus lumus untuk persiapan tentang trip ke KMKN, saya rasa kesihatan sanagt tergugat ketika itu... Dari segi hati dan jasad... Saya cuba memberi reaksi tenang kepada adik-adikku agar mereka terus bersemangat untuk bergerak... Alhamdulillah... Semua urusan dan gerak kerja berjalan lancar... Terima kasih Bahiyah dan Sakinah... Terima kasih juga untuk Fahmie, Asri, Abg Fauzan, Arif, Firdaus, Azri Hafiz, Hayani n Hajar... Tidak dilupakan kepada JPP 2009/2010 KMKN serta pihak pentadiran KMKN...

Sebelum pulang bercuti raya, hajat ingin berbuka puasa bersama adikss KMKN( Bahiyah, Shidah n Sakinah).. Alhamdulillah... Sedihnya dan terkilan bila Shidah tak dapat join.. Bersyukur juga kerana perbelanjaan berbuka puasa kami dibayar oleh seorang "pak cik"... Hmm... Encik la.. Ketika kami sampai di restoran pilihan kami, waktu maghrib telah masuk, kami tak dapta seats lagi. So berdiri ja dulu.. tetiba Sakinah ternampak seorang lelaki duduk keseorangan.. Apalagi kami pun menuju ke situ dan bertanyakan kekosongan.. Alhamdulillah... Cerita punyer cerita, bila semua siap makan, pelayan nak ambil bil, Encik tu kata " kira semua la... Rezeki kamu".. Terima kasih banyak encik.. hehe.. Moga dimurahkan lagi rezki encik nanti..

Seterusnya, saya akan melangkah keluar dengan hati penuh debaran untuk pulang ke rumah... Abg saya jemput saya Jumaat malam nanti... Insya Allah... Hati penuh rindu kepada family... Yang boleh dikatakan setiap hari saya menghubungi ahli keluarga di rumah...

Kepada semua... Selamat bercuti... Selamat bermuhasabah...

"IBADAH DIDAHULUKAN IKHLAS DIUTAMAKAN"

********************************************************************************

No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666