Wednesday, November 25, 2009

Selesai

Salaam perjuangan buat semua yang mengunjungi blog ini...

Alhamdulillah thumma al hamdulillah waLLAHu akbar!!!

Saya telah menghadiri dan mengikuti program WEHDAH. Banyak inputs diberi dan diterima. Ia juga merupakan satu cabaran buat diri saya dalam menyampaikan Islah dan DAKWAH. Dengan sidang Pleno yang menampilkan penyampai-penyampai yang mantap, Forum yang menampilkan Ahli-ahli Panel yang berkaliber, bengkel-bengkel bagi membincangkan satu resolusi yang akan diserahkan kepada KPT, 1 slot perkongsian aktiviti dakwah dari setiap institusi pengajian yang hadir dan akhirnya dengan satu WACANA KHAS yang menampilkan Bro Shah Kirit.

Dengan pengisian yang disajikan kepada peserta yang berbentuk sebegini, ia dapat membuka minda mata2 rantai perjuangan Rasulullah untuk lebih mencapahkan pemikiran dan sentiasa terbuka minda dan pemikiran untuk menyampaikan satu kalimat menegkkan Kalimah ALLAH..

Ia jug menjadi satu cabaran dan ujian bagi semua untuk melaksanakan dan mengaplikasikan apa yang telah disampaikan oleh otai-otai Daie ini..

Oleh itu, marilah sama kita mengorak langkah menuju ke arah maslahah ummat.
Untuk mencapai semua ini, kita perlu bersedia kengahadapi segala mehnah dan tribulasi dari konteks globalisasi amnya dan waqi'i institusi pengajian khususnya( yang pelbagai). Kita juga usah lupakan tanggungjawab kita kepada masyarakat luar...

" DAKWAH BERMULA DARI HATI " ===>> maka mari kita sucikan hati kita dahulu..

Allahu Ta'ala A'alam..



No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666