Tuesday, January 12, 2010

~ Adikku Raihan ~



Suatu hari,
Di dalam surau Camellia cute,
Aku dipertemukan
Atas dasar perkenalan
antara pimpinan Pelajar dengan pelajar

Mulanya,
aku agak berdebar juga
Maklum la...
Biasa la tu permulaan taklifan...
Huhu..

Hari demi hari
Aku redah jalan ini
dengan penuh onak duri
Sehingga tanpa sedar
Aku jua kadangkala
Abaikan adikku ini
Namanya: RAIHAN ASHIKIN

Sampai satu ketika,
Aku menerima panggilan
Tika itu aku sedang meeting
"Kak, rehan sakit sangat"
"Ha? Ya Allah,
Ok Akak mai sekarang"

Dengan Lajunya aku berlari
Ke biliknya...
Aku lihat dia terlantar
Menahan kesakitan
Sedang kawan-kawannya
Menelaah buku serta menghafal sesuatu
Kerna esoknya final Semester 1

Aku memujuknya..
Agar tidak memikirkan tentang exam tu dulu
Aku menahan tears dari jatuh ke bumi
Aku tak mahu dia tahu aku sedih

Ku genggam erat tangannya
Ku insaf..
Kerna..
Diri ini sering kali alpa
Lupakan dia..
Tak mampu berbuat apa-apa
Hanya sekadar tahu berkata
" SABAR YA DIK"

Ya Allah...
Aku mohon padaMU
Kuatkanlah adikku ini
Berikanlah ia kemudahan
Dalam mengharungi liku-liku kehidupan
Sembuhkanlah ia dari penyakit itu

Ya Allah...
Ampunkanlah dosa-dosa kami..
Redhakanlah setiap apa yang aku lakukan
Stiapa apa yang aku fikirkan
Setiap apa yang terdetik di hati ini
Kau berkati lah...

Ya Allah..
Aku mohon padaMU
Kau kuatkanlah ikatan ukhwah
Yang telah kubina ini
Kau suburkanlah kasih sayang antara kami
Moga ukhwa yang terjalin itu
Sentiasa dalam rahmat dan kasih sayangMu

YA ALLAH...
YA ALLAH....



No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666