Saturday, January 5, 2013

Hati Kecil Itu

Assalamu'alaikum...
Ya Allah.... Hatiku berbicara


Semalam Hati kecil berbicara ringkas
"dia.. Dia... Dan dia"
Lalu ditepis dengan
"tidak... Tidak... Tidak"
"aku... Aku... Aku"

Hari ini, hati kecil menangis
Tiada makhluk yang mengetahui
Bahkan mendengar

Hati kecil itu memendam rasa
Menghirup cuka
Segaris luka yang dalam
Tanpa sedar
Lukanya seperti memaku sebatang paku di dinding
Dicabut, pasti ada kesan walau tidak dalam dan membonjol
Kesan itu tak kan hilang dek cat atau varnish mahupun thinner
Kesan itu tetap ada di hati kecil

Hati kecil itu perlu terus bertahan dan kuat


Hanya Pada ALLAH kita serahkan segalanya....



**Aku perlu kuat melangkah duri-duri yang tajam ini**


2 comments:

  1. tapi..
    kala hati cuba bertahan
    dan jiwa kental melawan
    ada kepayahan yang cuba mendatang

    membawa kepincangan
    dan membuat diri bungkam

    sendiri di sini
    berteleku dan memaksa diri
    apa tak bisa aku mencorak hari depanku?
    atau tak mampukah aku untuk mengharung masa depanku dengan jalan yang ku pilih?

    aku dan aku
    hanya mampu membatu
    di situ
    dan buntu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye kak isma...

      seloka n pusi berbalas ka? hehehe

      yakinlah dengan hati dan dirimu wahai kakakku..
      pijaklah duri2 yang tajam lagi bisa itu dengan sabar dan tabah..

      In shaa Allah berjaya mencapai bunga mawar merahyang indah dan harum...

      Delete

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666