Thursday, December 26, 2013

Doktor Gigi Kampung

Assalamu'alaikum. Apa khabar semua? Sedang MM menulis ini, MM sedang demam. Tapi ada rasa ingin meluahkan titipan cerita dan kisah Doktor Gigi Kampung a.k.a abg MM.

"Dik (Abg MM kadang2 panggil Dik.), Locum sound aku sebab charge treatment murah giler,.. Rasa macam nak naikkan harga ja.."

MM : Haa.. Ingat balik tujuan kita dulu-dulu.. Kita nak ada klinik sendiri sebab apa? Nak tolong orang kampung kan? Bukan nak bermegah dengan title "Dotor" kan? Kita nak beritahu orang kampung yang anak emak abah boleh berjaya dengan segala tohmahan dan cacian orang lain.. Kita nak bangkit dari semua tu kan...

*Panjang jawapan MM kepada abg..*

"Hurmmm.. Haah kan.. Betul juga.. Ok2.. Tq ingatkan.."

MM: Boleh nak naikkan charge based on KKM rate tu, tapi slow2.. Bak kata Locum tuh. Naikkan sket2.. Kos sara hidup sekarang tinggi..

"Haaa... Ok... Kita memang perlu ikut rate KKM sebab orang lain nanti susah juga. Sebab kita charge rendah..."

MM : apa2 pun.. Kita in shaa Allah dah cukup.. Tak dak hutang dah.. Hutang rumah dan kereta hang ja.. Itu pun sebab tax purposes. In Shaa Allah Kita tolong orang, Allah tolong kita Jangan terkejar2 sgt la.. Kita off on PH(Public Holiday) and Sunday.. Beri peluang kat Klinik lain juga... Kita jagan alpa dan lalai dengan Nikmat Allah beri..

"In shaa Allah.. Yup. Kita tak terkejar2 apa dah.. In shaa Allah dan alhamdulillah cukup. Zakat tak lupa. Sedekah.. Itulah penyucian harta.."


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

MARILAH KE KLINIK ABG MM, 

KLINIK PERGIGIAN DR. HALID.

Terletak di depan Tesco Kuala Selangor. In shaa Allah servis yang memuaskan.. 


No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666