Monday, June 8, 2009

Kembali

Salaam kasih sayang…

Hmm… hari ni aku bergegas pulang ke kolej kediaman aku. Agak letih rasenya. Dengan menaiki train dari Sg Buloh ke Batang Benar. Aku seorang diri. Sempat juga terlentok dalam train.

Hmm.. tak tahula, balik aku ke kolej kali ini.. terlalu sayu. Hati ni begitu sayu. Mungkin tak dapat nak tunaikan segala hajt adik2ku kat umah tuh, anak2 penakan aku yang duk kat umah tu juga emak abah.. mereka terlalu mengharapkan aku pulang dengan cuti yang lama.. setiap kali depa duk tanye aku, cuti sampai bila? Aku rasa tak sampai hati nak gtau… Payah rasa nak jawab satu soalan ni. Hati ku menagis….

Sesampainya di kolej, rasa sunyi pulak.. sebab tak ramai yang duk kat kolej aku ni.. bertambah lah rasa sayu di hati nie.. huhu =( =(=(

Pulak dah, sampai kat umah sahabat ni, dia tak dak lak. Hmm. Masuk la umah setelah minta izin(SMS jer) then solat zohor. Usai solat, aku pun berehat sat. Then, on laptop. Online news. Check email… after few minutes, sahabat aku pun balik. Tapi hati ni still sayu.. Hati ni menangis…

Sambil ziarah2 blog sahabat2, aku terlena.

Bagun tuh, rasa sayu dan sepi masa kurasakan… ntah mengapa.. tak tahu… mencari kekuatan. Muhasabah diri sat. tak muncul2 transformer itu.

Aku melangkah ke surau kolej dengan hati sayu. Aku kuatkan diri dan jiwa untuk menghadapi segalnya. Redah. Alhamdulillah, kat surau ramai juga. Sahabatku Muazzah wat aktiviti ala-persidangan. Dengan tajuk: “ FAKTOR YG MEMPENGARUHI KECEMERLANGAN MAHAISWA” options:

1) attitude

2) academics

3) environment

4) soft skills

Alhamdulillah adikss ni beri respons yang baik. Meriah la dengan hujahss adikss ni. Mantop r kalian semua..

Tapi hati tetap rasa sayu…

Ya Allah, ya Tuhanku.. kuatkanlah hati hamba Mu ni.. tabahkan lah dia..

(^-^)

No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666