Monday, June 15, 2009

Pengalaman berharga..=)=)

Assalamu'alaikum...& salam sejahtera..

Humm.. lama gak kan x update blog ni..huhu.. Actually xdak masa sgt pada tarikh 8 Jun-14 Jun.. Hmm.. macam2 perkara yg berlaku..ni nk kongsi pengalaman.. Sepanjang tarikh tersebut, byk pengajaran yang diperolehi.. Di saat kawan2 dan sahabat ada yg sedang bercuti, saya bercuti di office kolej kediaman saya.. hehe..
Ia bermula di sini... Jeng3..

8Jun : Hari ni second intake of tamhidi's student mendaftar. So, saya digegaskan untuk membantu dalam urusan ini. pagi2 tu, dah kna p office. Jalan kaki jer. hihi..Erm, macam kerja lak ek. tapi pagi2 tak dak la pilak orang nk mai mendaftar..Yg ramainyer dalam lingkungn jam 10-11 pagi camtu.. Bila dah sampai petang, saya pun mengira bilangan yg mendaftar, maka dapat lak 41 orang.. Tugas saya, perlu menyerahkan kunci, membantu pelajar ke bilik dan merekod jika ada kerosakan kunci,then lapor kepada En. Azqar.. hehe.. Gitu gini gitu gini, maka saya balik dalam lingkungn jam 7petang.. Fuh.. Letih ya amat.. Pengalaman hari ni, saya dapat tahu bagaimana sistem di ISUM ni bergerak.. Dari sudut organisasi, pentadbirannya sehinggalah pelaksaan dan laporan..Ohh.. camtu rupanyer...

9Jun : Hari ni, cadang xmau p office.. Sebab rasanyer tak dak mende nk wat kat office tu.. So, lewat2 pagi2 lagi dah on laptop. Ziarah blog sahabat2.. Tengok checklist sbg salah satu panitia untuk satu progrm ni...Then plan untuk kesikan2 hari.. Tetiba, dapat panggilan office. Depa suh mai office. Maka dengan segeranya, bersiap dan bergegas ke office. on call2.. hihi.. macam doktor la pulak.. Mai2, menghadap PPA. Then dapat la reja. Suh type rekod kualiti.. Hmm... and macam2 benda la kat office.. Humm. macam bekerja la lak... huhu... Hari ni pun balik mcm semalam gak. Balik ngn cik dayah. Cik dayah hntaq sampai pagaq. Alhamdulillah.. terima kasih le cik dayah..=) =)..
Pengalaman hari ni lak, bgmn sistem2 di ISUM ni bergerak. dengan Unit It nye, Unit Pembangunan nye, HEP nya n macam la.... Fuh... sistem memang
taj bercakap la.. hihihi..

10Jun : Semalam letih
sangat.. Sebab kna pnjat beberapa tingkat, sbb ada kes kunci rosak. So kna check la... Fuh.. dahsyat.. hari ni cik dayah n kak siti ajak p Nilai 3. Ajak makan. Depa belanja. Tapi memang 2 hari sebelumnya pun depa belanja.. Depa ajak p RTC. Hmm. xberminat sgt ngn restoran ni.. huhu.. tapi senyap je la.. dah org nk belanja.. Bersyukurlah... Then, depa ajak p kedai buah.. So, depa bli buah jambu n makan kat office.... Sampai2 ja, dapat reja baru ag... Student kata unit dia xdak ayaq. So, p la tgk n check.. Then, En azqar pun ajar la cam ne nk wat bila berlaku kes cam ni.. Satu ilmu tu.. hihi..=)=).. Humm. hari ni bertekad nk balik awal.. Tapi tak dapt gak.. Sebab ada fogging kat kolej dan kawasan berhampiran.so, kna la tunggu..Nak maghrib juga balik tu.. Dalam perjalanan tu, terjumpa la sahabat.. Then, bincang pasai program untuk imarah surau... saya sebagi pembantu.. Ma syaa Allah.. Ana xdapat sngt nk commit dgn tgsn ni.. Hari ni gak perlu selesaikan segala urusan, sbb esok plan nk p UM, ada meeting... malam nya, sediakan checlist untuk meeting sok. hehe..

11Jun : Seperti dalam plan, saya ada meeting di UM jam 10 pagi.. Kali ni, saya p ngn ukhti Khadijah. So, saya kna naik train KTM ke Bandar
Tasik Selatan.. Sewal jam 8 saya dah bertolak.. MasyaaAllh, train perjalanan train lak tergendala. So, up dalam sejam.. Risau ni.. Takut tak tepati masa.. Kerna tu prinsip ku, Klu leh jgn langgar janji masa yg kita persetujui.. Alhamdulillah Sapai kat BTS jam 9.30. Then, call Ukhti dijah.. Ayah dia amik, go through to UM. Sat ja upernyer.. Dlm 15-20 minit camtu. Hihihi.. xsempat rekod masa lak.. Then, meeting pun start. Tp lewat sket kali ni, sbb ada sahabt yg ada msyqqah tersendiri.. Program dah smkin hmpir.. Berdebar ni.. Hari ni, abih meetring sedikit awal daripada biasa ..Alhamdulillah..=)=).... balik, saya tumpang ukhti afifah. so, naik train dari stesen UKM... Lapaq gak ni... Then, terus ke office, sbb masa meeting tu, ada beberapa panggilan dari office. Sedangkan semlam sudah dimaklumkan bahawa saya tak ada pagi ni..Tapi tak pa la, tu tandanya, mereka caring terhadap saya.. dah nm Penyelia, sure la kna selia ank buahnyer.. (uppssss.. saya bukan pekerja..hhihihihi)..

12Jun : Hari ni agak busy gak la kat office tu.. Tpai disebabkan hari ni hari Jumaat, kami kna tutup office awal untuk rehat tgh hari tu,,. jam 12 tgh hari. Tapi kami rehat 12.30 tgh hari.. hmmm. actually, hari saya perlu beli barang untuk progrm yg terdekat. So, Kak Siti(Pembantu Penyelia Pengurusan Asrama) dengan rela hati nya nk hantar dan temankan saya ke Nilai 3.. beli barang.. Sy minta Junior saya ; Bahiyah untuk temankan. Terima kasih dik , sbb bantu akak... Hy Allh sahaja yg dapat memberi ganjaran kepada adik.. Moga Allah permudahkan segala urusan adik.. Terima kasih bebanyak gak kpd kak Siti, sbb sudi membantu saya.. Saya tak mmpu nk kata apa lagi, hy mmpu jutaan terima kasih..=)=).. Alhamdulillah, segala taklifan untuk progrm, selesai dilaksanakan.. tinggal taklifan semasa progrm.. Esok dan Ahad..

13&14 Jun: Program saya berlangsung.. Tak tidoq malam saya dibuatnyer... Sbb sebagai ajk keselamatan muslimat.. Even pengarah kata, "tak pa, muslimat tidoq la,,". Dalam hati rasa bersalah pula jika tidoq ni.. Alhamdulillah muslimat selamat... Muslimin?? humm.. selamatttttttttttt.(."jgn marah ek ahki farhan..".). Nak katanyer, program utama yg bergerak kerja selama dua minggu, tetapi hasil yg cukup saya rasa cukup bagus, itu menunjukkan satu ketua/ pengarah yg sgt mantop.. Bagaimana ia dapat dilaksanakan? Ini semua atas dasar 1 akidah, 1 ukhwah yg mantap... Untuk program ni, inya Allh ada ceritanya nnt.. tunggu...........
syukran kathir kepada semua panitia yg telah bertungkus lumus untuk menjayakan program ini.
Semoga kita semua istiqamah dalam perjuangan bukan setakat laungan takbir yang mampat!.. ALAHU AKBAR!!!

** Transsformasi mometum yang befikiran terbuka dan intelek..

No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666