Friday, July 10, 2009

~ :: TaK TeRcApAi aQaLku ::~

Salaam perjuangan dan transformasi...

Ya Allah... Minggu ni, aqalku rasa memang betul2 sesak... dengan dilemanya... Pelbagai perkara yang berlaku di depan, belakang, kiri dan kanan... Bagai rasa tak tertanggung... Bagai nak termuntah..

Tapi, demi ISLAM, rela aku korbankan segalanya walau ia bagai tak tercapai aqal jika difikirkan kembali... Macam tak percaya sahaja bila difikirkan aku buat tindakan yang kadang2 diluar kangkaan aqal dan kredibiliti aku...

Di saat waktu aku memerlukan bantuan sahabat2 untuk "turun" di saat itulah mereka juga ada taklifan yang lebih besar... Disaat itu juga lah aku diberi taklifan yang agak besar... Tak tercapai aqalku nak memikirkan bagaimana nanti program itu bergerak tanpa berada di depan mata ini.. Bukan aku tidak percaya dan yakin pada adikss yang aku taklifkan bagi menggantikan aku, tapi rasa bersalah pada diri kerna tugas itu amatlah berat...
Bukan!!! aku tak nak sejarah dahulu berulang kembali... aku ingin perbetulkan segala kekurangan yang telah berlaku dulu... aku nak tebus kekurangan yang berlaku di waktu aku memerlukan "bimbingan" itu...

Sehingga pagi ini, aku masih terfikir bagaimana aku nak menyelasikan kekalutan di aqalku ini...
Ya Allah.. Bantulah hamba Mu ini... tunjukkanlah jalan yang benar agar ia terkesan dalam sabil dakwah yang aku pilih ini...

"Relaku terima walau kutukan asalkan aqidah terjaga...."

** Transformasi memahami & menjiwai sesuatu**

No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666