Friday, December 21, 2012

Kerna Kau Seorang Doktor Perubatan, Dia...

Bismillahir Rahmaanir Rahiim..
Allahumma Solli 'Ala Muhammad.
Wa 'alaa Ali Muhammad

Assalamu'alaikum....

Salam Jumaat...

Hatiku bermadah lagi pagi ini di kala keseorangan di office.. 


Kerna kau Seorang Doktor Perubatan
Dia sanggup melakukan apa sahaja
Dia berbangga dengan kau bergelar DR
Dia terlalu sayang kepada kau 
Dia sangat prihatin kepada kau

Kerna kau Seorang Doktor Perubatan
Dia boleh mungkiri janji seseorang yang dicintainya
Demi menjaga hati kau yang bergelar Doktor Perubatan
Demi kasih sayang yang terbina sedari lahir lagi
Demi cintakan keluarga yang punya anak seorang yang bergelar Doktor Perubatan

Kerna kau Seorang Doktor Perubatan
Dia boleh mengungkap kata-kata nista dan kesat kepada orang lain
Dia boleh berbuat apa sahaja kehendak dia yang dirasakan baik dan perlu bagi diri dia
Dia boleh menghina manusia sesuka hati sahaja
Dia boleh memaki hamun manusia mengikut nafsu amarah dia sahaja
Dia boleh menghambur fitnah sesedap rasa

Kerna kau Seorang Doktor Perubatan
Dan dia seorang yang belajar di Institusi Pengajian Tinggi Yang ternama
Hanya hujah dia seorang sahaja yang BENAR
Hanya kata-kata nista dia sahaja yang layak diberikan kepadaku
Kerna aku hanya SEORANG KERANI YANG BEKERJA DI PEJABAT KECIK-KECIK SAHAJA
Tidak berada di Hospital Yang besar-besar dan megah
Mahupun di Sekolah-sekolah untuk menjadi guru atau pemimpin
Mahupun bergambar dengan orang-orang hebat amalnya

Kerna kau Seorang Doktor Perubatan
Dia sahaja yang layak diberikan perhatian
Dia sahaja yang layak dibenarkan kata-katanya walau tidak benar
Dia sahaja yang patut dihormati pandangannya
Dia sahaja yang layak membantah pandangan aku yang hina dina

Kerna kau Seorang Doktor Perubatan
Dia seorang pendidik

Sedang aku
Insan yang hanya bekerja sebagai kerani biasa-biasa saja
Tidak punya apa-apa
Hanya banyak berhutang budi dengan jasa manusia
Yang berhutang dengan Bank kerana kereta
Yang punya beradik yang ramai
Yang banyak menyusahkan keluarga dia dan kau Seorang Doktor Perubatan

Akhirnya....
Aku dengan rasa rendah diri dan hati
Memohon seinfiniti kemaafan dari kalian semua terutama dia pendidik dan kau SEORANG DOKTOR PERUBATAN
Kerna akulah manusia yang paling hina lagi dina dihadapan kalian
Kerna akulah insan yang keras kepala
Kerna akulah hamba yang tak berguna untuk kalian
Kerna akulah wanita yang biasa-biasa sahaja
Tidak kaya dan tidak pula bergaya seperti kalian
Kerna aku hanya belajar biasa-biasa sahaja di Institusi Pengajian Yang tak ternama seperti kalian semua.
MAAFKAN AKU....
MAAFKAN AKU....
MAAFKAN AKU....

Terima kasih tak terhingga kerana aku pernah singgah di hati-hati kalian semua....
TERIMA KASIH....
TERIMA KASIH.....
TERIMA KASIH....



**Aku yakin, Allah tidak akan menghisab manusia mengikut taraf pendidikan dan pekerjaan yang dia ada di dunia ini...**






1 comment:

  1. olahan yg simple tapi ditunjukkn secara complicated yg mane mnunjukkn cubaan utk memening kn reader mencari mksudnye yg trsembunyi,..hulalala

    ReplyDelete

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666