~::masyiemumtaz::~

masYie's

Monday, May 31, 2010

... koc wanita sepanjang masa ...

Salaam to all...

Sudah lama sy tidak pulang ke kampung
Dengan menggunakan KTM..

Khamis lalu, sy dengan hati yg tekad,
pulang ke rumah..
dengan KTM...

Terkejut....
Ada koc wanita sahaja..
sebenarnya sy juga sudah maklum
tentang koc wanita..
cuma tidak tahu pelaksanaannnya bagaimana???

So,sudah faham dan ketahuan
tentang pelaksanaan
wanita sahaja sepanjang masa...

Detik hatiku...
Best.. best.. best...
Sebab semua wanita sahaja dalam koc tengah tu...
Klu sesak pun perempuan ja..
Ada pegawai KTM yang mengawal..
Agar koc tersebut hanya wanita sahaja..

So that,
Sy bersyukur sangat..
Sebab sy dah mulai kurang takut untuk balik bersendirian..
Tapi perlu berwaspada dan berhati-hati juga...

Pesan emak sy jika sy bersendirian:
Berzikir sepanjang masa...
Jangan tidoq ja dalam train..
(tapi terkadang tertidoq jua, kerna keletihan)


YA ALLAH


BISMILLAH...
YA ALLAH YA TUHAN KAMI..
KAMI MEMOHON KEPADAMU,
KAU SELAMATKANLAH PASUKAN KONVOI BANTUAN UNTUK PALESTINE...
KAU HANCURKANLAH PIHAK MUSUH iaitu ISRAEL..
KAU BERIKAN KEKUATAN KEPADA PASUKAN KONVOI BANTUAN KE PALESTINE..
KAU SELAMATKAN LAH MEREKA...

YA ALLAH YA TUHAN KAMI...


Tuesday, May 25, 2010

Balik la....


"kak, bila nak balik?"
"Ada kerja lagi ker?"
"Bawa balik la ole-ole tu cepat"

Begitu lah kata2 adikku seorang yang berada di rumah...

Ya Allah...
kejamnyer aku nih..

...............................................

Eh banyak nye miscalled...

Ouch..my God..
my emak call me...

Tak sempat nak jawab..
Tak perassan bunyi handset..
Almaklumlah...
Unit aku ni agak hingaq sikit..
tu yang tak dengaq tu..

.....................................................

Masyi...
"Minggu ni balik kampung tau"..

Satu arahan dari pihak pengurusan Kolej Kediaman..

"Kenapa?"

"Sebab next month nak kemas barang nk pindah office n aset2 kita semua ni"

"oh Ok"

.....................................................

Di benakku....
Masih berfikiran...
Dibelenggu dengan tanggungjawab yang terpikul..

Insya Allah akan balik dalam masa terdekat...



Thursday, May 20, 2010

Mai Gerak...


Salaam to all...

Kawan2, sahabat...
Susun langkah kita,
Atur strategi bersama...
Mai kita gerak sama2...
Banyak yang perlu diselesaikan ni..
Jangan lupa pergatungan diri kepada Allah...
Insya Allah...
kita akan mampu melakukannya dengan berjaya..
Jaga amal kita..
Jaga amarah kita...
Sntiasalah lazimi lidah kita dengan berZIKIR...
Sekalipun ketika melatah..

"SesungguhNYa, Kita merancang Alah jua merancang,
Dan perancangan Allah itu adalah SeBAIK2 Perancangan.."


P/S: entri ini banyak ditujukan kepada diri sendiri...




Wednesday, May 12, 2010

Happy Holiday..


salaam,,,

Happy holiday kepada kawan2 semua..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Ku Pasrah


Salaam to all..

Saat demi Saat
Aku lalui dengan penuh debaran dan liku
Tanpa siapa tahu hati ni
Luka duka suka atau bahagia..

minit demi minit terus pergi
Aku langkah kan kaki ini
terkadang tanpa fokus tujuan
Terkadang tersadung dek bendul yang mungkin tidak terlihat
Siapa tahu hati ini?

Jam demi jam terus berlalu
Aku gagahkan hati dan langkah
Mencari pencerahan bagi setiap apa yang kabur
Mencari penjelasan apa yang keliru
Semakin dicari semakin tidak tahu apa
Apakah????

Hari demi hari ke berlari
Melangkah dengan gaya tersendiri
Perlukah aku khabarkan kepada mereka?
Ya Allah...
Pilu hati ini bila mengenangkan...
relakan aku terkorban?
mampukah aku?

Ya Allah...
Redhakanlah aku dengan pinjaman nikmatMu di dunia ini
Rahmatilah kami agar sentiasa dibawah payung RAHMATMu ya Allah..
Kau tabahkanlah hati ni,
Kuatkanlah ia..
Agar jalanan yang dipilih itu
BUKAn datang dari nafsuku semata..
Aku rela dimarahi manusia
berbanding dimurkai ya Allah..
Kerna aku takut dengan kemurkaan MU..

ya Allah..
Aku serahkan segalaNYA padaMu ya Allah..
Aku pasrah..

Amiin...