Wednesday, November 18, 2009

<<< Rela & Biarlah >>>


Hari demi hari
Aku mencari beberapa point
Untuk menentukan keputusan aku
Patutkah aku bebegini?
Syadid sangatkah aku ni?
Mundur kah aku?
Atau bagaimana?

Point pertama dari emak:
"kita selalu mencari alasan
Agar kita dapat kecapi sesuatu itu
Walau ia nampak Syubhah.."
Persoalannya: Layak kah kita ni bina alasan??
Mendalam betul kata-kata emak ni..

Point kedua dari observation sendiri:
Boleh jadi ketagih..
Buang masa...
Agak banyak merapu sendirian...
Persoalnnya: Mampukah aku untuk menjaga ini semua???
Takut sungguh aku rasa..

Point ketiga dari seorang kakak:
"masYie, tak dak lagi kan?
Hmm.. tak yah la ada..
Better tak yah...
Jangan mudah terpengaruh"
Memberi satu kekuatan
Untuk aku thabatkan keputusan ini.

Point keempat dari satu artikel:
Aku tak ingat terbaca di mana,
Lebih kurang begini
" Ia adalah satu sumbangan kepada Israel
untuk menysiast pelanggan"nya".."
huh... bahaya!!!

Point kelima dari adik Ummu:
" Akak, tak elok la guna "benda" tuh..
Memberi sumbangan kepada Yahudi"
Sokongan untuk aku.
Syukur & Terima Kasih...

Akhirnya aku kuatkan hati
Agar terus bersama dengan keputusan itu
Ya Allah...
Aku redha dengan ketentusn Mu
Biarlah lah aku..
Rela ku terima kutukan
Asalkan aqidah terjaga
Amal terjaga..

Ya Allah...
Aku pohon pada Mu..
Lindungi aku dari segala rencam ragam duniawi..
Tabahkan hati aku...
Redha lah aku ya Allah..
Amiin ya Rabbal 'Alamiin..


No comments:

Post a Comment

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666