~::masyiemumtaz::~

masYie's

Sunday, October 10, 2010

**Muka fotostat**


Assalamu'alaikum....
Apa habaq suma?

Harap sume sihat nah...

Kali ni sy sengaja nak kongsi cerita tentang muka fotostat... Sebab sejak kebelakangan ini, asyik terdetect sahaja dengan junior2 sekolah menengah.

Pada suatu petang, sy sedang menunggu kawan di bus stop (kawasan kampus)... Selepas meeting bersama di HEP. Maka, datang seorang adik bersama rakannya.. Ketika itu, sy sedang rancak berbual bersama dengan kawan sy. Tidak dapat mengecam adik yang datang lalu duduk bersebelahan sy.

Tetiba, sy diam dan kawan sy pun senyap. Tanpa kata. Kedua2 sedang berfikir memikirkan sesuatu (mungkin). Sedang fikiranku berlegar2, adik di sebelahku menyentuh tanganku dan memberi salam. Lalu sy menjawab salam itu. Maka berlaku perbualan seperti berikut:

Adik: Akak, dulu akak sekolah mana?
Saya: Sekolah Jeram, dik. Kenapa?
Adik: Agak dah. betul la.. Dia tersenyum.
Saya: Kenapa? Apa yang betul?
Adik: Sy Sekolah Jeram juga.
Saya: HuH?????? Hmm.. Batch dengan siapa ye? Kenapa akak tak cam ni?
Adik: Akak batch abg afiq kan?
Saya: Batch abg Razmil.
Adik: Oohh.. Masa sy form 1 akak Form 5 kut. betui tak? saya masuk 2005.
Saya: Hmm... Ye la tuh.. Tak terperasan pulak.. Maaf dik.
Adik: Akak pengawas kan? Akak ni akak Amin kan?
Saya: Oh. Kenal Amin? Yup, Pengawas.
Adik: Kenal. Sebab, masa sy form 4 dia form 5. Dia kan MtT Pengawas.
Saya: Oo.. ya. Mana cam akak ni akak amin?
Adik: Hmmm.. Muka akak sama la ngn amin. Satu lagi adik akak, Syukri dan Ma'arof kan?
Saya: Aikk... Kenal diorang juga?
Adik: Muka macam fotostat kak?
Saya: Erk?,.. Huhuhu...



** Barangkali, sudah ramai mengecam aku. Cuma tidak kepastian. Ini kerana, dahulu, aku tidak berkaca mata. Dan sekarang, aku berkaca mata...





No comments:

Post a Comment

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)