~::masyiemumtaz::~

masYie's

Tuesday, March 19, 2013

Perempuan Cina Banjar

Assalamu'alaikum..

Nak post apa yang terbuku di hati..
(*tahu  tak ramai baca blog ni..*)

Ya Allah...

Aku dipertemukan dengan seorang anak perempuan keturunan Cina + Banjar yang kurang ajar bagiku..

Pergghhh...
Perempuan tu mmg egois la
Langsung tak mahu menerima kesilapan diri
Asyik mengatakan aku ni tuduh dia ja
Padahal dia langsung x siasat apa yang berlaku
Dia hadap dan biarkan sahaja
Langsung tiada kata kemaafan dan terima kasih
Biadap kan?

Tapi serius ni
Hatiku memang terkejut sangat lah
Sebab keje bagus kot
Keje kat hospital
Keluarganya semua bangga
Cara pakaian ok
Tapi akhlak dengan manusia lain 
Sungguh kejam! Zalim! Biadap!

Malu lah aku sebagai seorang perempuan
Ye la, Sebab perempuan pun kejam macam tuh
Kurang ajar dan kurang adab langsung
Tak dak hati perut langsung

Akhirnya;
Tak pelah...
Perempuan Cina Banjar, 
Kau selamat kat dunia ni
Kat akhirat pasti akan diadili
Kau kejam terhadap kami dan sekeluarga

Satu ja aku nak ingatkan
"Sekalipun tiada hati, Biarlah berhati perut!!!"

Ok..
Kita jumpa di mahkamah akhirat ya.
ALLAH MAHA ADIL






2 comments:

  1. huiiii,..ape mslh tu...??
    sabar kn jakk bahh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni dah ko bila pulak jadik org sabah? baru balik dari lahad datu ka dik oii??

      Delete

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)