~::masyiemumtaz::~

masYie's

Monday, December 2, 2013

Sebahagian Hidupku...

Assalamu'alaikum...
Hai.. Pa habaq?

Alkisah....



"Achik... Macam mana eja transformers? Abg nak type kat laptop ni. "

Belum sempat abiskan jawapan, dengar satu suara lagi...

"Achik, cepatlah tuliskan "A B C " untuk saya. Saya nak tulis-tulis.."

Selang seli.

Antara dialog yang akan membuatkan aku tersenyum sendirian bila mereka sudah balik ke rumah masing-masing.

Aku adalah satu2 nya achik yang perempuan. Itu yang depa manja terlebih tu. Achik ni lah yang paling garang. Tapi sering menjadi rebutan untuk dukung lah, dilayanlah... Sebab mereka tahu, achik marah sebab aku sayang mereka... 

YA ALLAH KUATKANLAH IKATAN KEKELUARGAAN KAMI INI YA ALLAH...

Lagi-lagi cuti sekolah ni, sibuk call aku," achik nanti kite g jalan2 ya".. "Achik datanglah rumah kite."

Di saat aku bakal meninggalkan kampung halaman terchenta, suara anak-anak buahku ini sering terdengar-dengar di telingaku... Aku sering mengelamun... Tersenyum sendirian.

YA ALLAH KUATKAN HATIKU. TABAHKAN HATIKU. YA ALLAH JAGALAH MEREKA YA ALLAH..

Saat berkumpul bersama di teratak tempat aku dilahirkan... Saat itulah paling indah. Macam-macam ragam ada.. In shaa Allah kita akan gathering sebulan sekali.. Tak besar-besar macam sebelum ni pun xpa.. Dapat makan sama-sama pun ok daa... Janji makan kat dapur nenek dan embah tu sama-sama. sekali makan terus abis. hehehe..

Biasa gathering satu family besar 2 bulan sekali. In shaa Allah.. Bukan kat restoran pun. Kat rumah emak abahku. Kadang-kadang dok bising2 kat dapur sampai tak dengar orang datang rumah. Bila door bell berbunyi baru perasan.. hehehehe..

Doakan ku akan terus kuat melangkah di negeri orang...


"ACHIK SAYANG ANAK-ANAK ACHIK SEMUA..."


Anak-anak buahku:

Keluarga pertama:
1) Puteri Nurul Ainil Fatihah (Iffah)
2) Muhammad Khairul Ikhwan (Iwan)
3) Muhammad Khairul Firdaus (Daus)
4) Puteri Nurul Ainil Fatirah (Irah)
5) Muhammad Khairl Iman (Iman)
6) Puteri Nurul Ainil Fatimah (Imah)

Keluarga kedua :
1) Ahmad Ali Imran (Imran)
2) Ummi Hani Nabilah (Nabilah)
3) Fatimah Azzahrah (Fatimah)
4) Ateeqah Najwa (Najwa)
5) Aisyah Humaira' (Aisyah / Jepun)

Keluarga ketiga : (ANAK-ANAK Yatim kami)
1) Luqmaanul Hakeem (Hakeem)
2) Qurratul 'Ain
3) Muhammad Zubair Adham (Adham)
4) Umar Haziq (Umar)
5) Putri Balqis (Afina)

Keluarga keempat :
1) Adam Hariez
2) Ayra Syahmina
3) 'Ayna Wardina
4) A........ (due 24 January 2014) hehe

Fuuhhh.. Alhamdulillah masuk 20 orang semuanya....

**Gambar tidak diupload untuk keselamatan diri dan maruah keluarga kami..**


No comments:

Post a Comment

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)