~::masyiemumtaz::~

masYie's

Wednesday, June 17, 2009

Ajalku sudah sampai...

Salaam...

Setiap yang hidup pasti akan mati..." Kullu nafsin dzaaiqatul mautt".... Setiap makhluk yg diciptakan olehNYA, pasti akan kembali kepada NYA....

Sebagai makhlukNYA kita tidak tahu cara bagaimana kita diambil nnt.. Bilakah waktunya? Di mana lokasinya? Siapa yg terdahulu dan siapa yg berda di sisi kita di saat sakarul maut itu.. Wallahu a'alam...Bersediakah kita menghadapi MATI??? tepuk dada tanya IMAN....

MySpaceSemunya, hanya Pangeran sahaja yang Tahu.. Smuanya dibawah selia tadbir oleh NYA....Maka sedar lah kita wahai insaan... Kita saling menginati antara satu sama lain...
Lebih2 lagi lani, bumi Malaysia di"panas"kan dngn 1 wabak atau virus yg merbahaya, iaitu; influenza H1N1..Di mana pada hemat diri, ia adalah satu bencana, musibah yang diturunkan oleh ALLAH kpa makhluk.. Boleh juga ia sebagai peringatan dan amaran dari ALLAH akan dosa2 dan maksiat kita terhadap ALLAH.. Bagi insan yang sedar maka sedarkan lah sahabt2 yg masih kealpaan dan kelalaian lagi.. Yang masih tidak ambil pusing tentang isu semasa lani....

....................
......................................................................................................................................................
Hummmm
.. begitula juga alkisahnyer permata aku.... huhuhu.. sdey gak rasa... Semasa aku bergegas untuk menghantar dokumen ke office, tanpa memikirakan keadaan permata aku ni diletakkan dengan sesuainya, sbb xdan nk pakai masa bersiap tu.. so, otw ke office, aku pun tarik dari celahan pin yang dikenakan pada tudung, tetiba tgk, dah tak dak tangkai... huhu.. sedih n terkezut.... Dgn laju nyer p cari kat belakang.. Alhamdulillah.. jumpa... then terus jalan dgn lajunyer ke office,, sbb tkut kna calling2 ag.. x best..

Hmmmm... spjg di office, aku seorang diri... Tu yg agak bosan dan boring.. tambah pening kepla... tambah pula, permata dah tak dak.. maka sakit la kepala itu... Sbb hr ni depa semua p meeting... Nak katanyer di sini, itulah ajal permata aku.. sampai 17 Jun 2009 sahaja... huhu...ni nk kna wat alasan kukuh untuk mengahdapi nsegala kata2 emak nnt... nak balik kg ni.. sure emak tanye...
huhu... tapi mmg aku agak macam xkeruan sket bila tak dak permata ni... rs kehilangnnya... ni nak p jauh, tkut jd pape lak.. Mudah2an Allah melindungi aku... Aku terasa n insaf, agar ingat akan kematian.. sesungguhnya, kematian itu pasti.. hanya kitra x tahu bila,di mana dan bagaimana sahaja...


**Transformasi keinsafan dan tazkirah kematian...**



permataku yg patah... huhu.

No comments:

Post a Comment

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)