~::masyiemumtaz::~

masYie's

Monday, March 15, 2010

huhu.. bersabarlah...


Salaam untuk semua...

Hujung minggu lalu,
Aku pulang ke rumah,
Atas tuntutan family ku...
Kepulangan itu memang dinantikan..
[nampak sangat la ku ni suka hilang tnpa pemberitahuan...]
kuang3...

Kali ini,
kepulangan ini terlalu banyak persoalan..
Persoaln untuk diri ku...
Hampir kesemua ahli saudara mara ku bertanya;
"Bila abih belajar?"
"Kenapa?"
"Macam lama sangat ja belajar.."
[depa tak tau, yang diri ini sentiasa rasa cepat sangat masa belajar ni]
[tup2.. nk abih sem dah]
"Hmmm... jawab ja la..."
"Ada lagi dua Final Exam dan 1 Sem Praktikal"
"Huh... la lama lagi"
Ingatkan tahun ni abih dah..
[ye la adikku sedang menjalani praktikal sekarang..]
[adikku di peringkat Diploma]
{tu yang depa pelik kut}
Tak pa la...

Humm...
Bila ditanya kenapa?
Semua duk senyum2 bermakana..
Ahh.. Sudah2 la yer...
Saya tak bersedia lagi..
Jangan duk tanya lagi tentang "perkara itu"..
Aku tiada jawapan lagi...
Juga tak mampu nak memberi jawapan..

Wahai abang2ku, kakakku...
dengarkan ini,
Bersabarlah yer menanti keputusan adik kalian ini...
Emak pernah berjanji..
"tunggu abis study dulu"
Lani tak pkiaq g...
Bukan adil tak adil...
Tapi tu perjanjiannya...
Sabarlah yer kak..
Saya masih muda lagi..
Hehe..
[Muda ker? confused juga aku..]


Pakcik2, makcik2...
Tunggu tau...
Nanti saya abih belajr sy bantu kalian,
Kerja kat syarikat tuh...
Insya Allah..
Bukan tak mau terima tawaran tu sekarang,
Tapi tak abih belajar lagi..

Abangku...
Nanti mas bantu wat account klinik,
Lani tak dan lagi nak bantu untuk sediakan,
Tunggu mas abih belajaq tau...
Lani, hire ja la dulu kawan tu yer..
Tak Kisah...


Akhirnya,
Untuk Kalian semua,
Terutama ahli keluargaku...
Bersabarlah menanti sy
Untuk menamatkan Pengajian peringkat Ijazah..
Doa kalian sy harapkan..
Semoga kita semua dipermudah segala urusan..
Amiin..
Insya Allah..





2 comments:

  1. takde ah lame sgt, 3 sem je lagi. ana baru nak mula masuk balik jun nanti, kene tunggu lagi 3 taun..

    ReplyDelete
  2. enta nk masuk mana pulak ni...
    Semoga berjaya yer..

    Jauh perjalanan tuh... sure mantop!

    ReplyDelete

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)