~::masyiemumtaz::~

masYie's

Wednesday, March 24, 2010

Lo- man


Salaam..

Kerap kali emak kata kat aku:
"Jangan duk "Lo-man" sangat dengan orang"

Uppss...
Lo-man ke aku ni?
Ntah...
Bukan Lo-man, emak..
Kasihan kan mereka saja,
tak boleh la tengok orang cam tu..
Empati ja rasa..

Kak,
Akak ni tak da pendirian la,
Asyik terpengaruh dengan kata2 kawan2 ja..
Ntah betul ntah tidak..
akak takut dengan kawan2 akak kan?
:: kata2 muncul dari adik2 aku::

Adik,
Jangan la cepat sangat terasa dengan kata2 orang,
Hati orang lain2,,
Rambut ja sama Hitam(ASLI)..
:: kata2 ini selalu muncul dari abangku::

Ya Allah..
Lo-man kah aku?
Tak patut kah aku berbuat begitu?
Apa yang patut aku buat @ lakukan?
Kenapa aku cepat sangat begini?
Tak boleh ke?

Pernah dulu,
Aku bertanya kepada emak;
Dalam family ni sapa ja yang Lo-man?
Emak jawab:
"kebanyakan anak2 emak & abah Lo-man,
Cam abah ja"
Aku jawab: Emak pun sama
Emak: Hehe..


p/s: Ya Allah, KAU kuatkanlah hati2 kami agar sentiasa bergantung harap padaMU ya Allah... Aku serahkan segalanya kepada MU ya Allah..
Aku tak mampu untuk menggerakkan hati2 manusia untuk mengikut jejak Langkahku..


::Lo-man = salah satu perkataan bahasa jawa..




No comments:

Post a Comment

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)