Friday, April 9, 2010

ada hikmahnyer...

Bismillah...
Salaam to all..

Minggu ini,
terlalu banyaks tasks
Yang perlu diselesaikan...
Semuanya adalah group task

Memang emosi agak tidak terkawal,
Sehinggakan tak selera untuk makan,
Samapailah pada hari Khamis,
Adikku Bahiyah telah membeli nasi,
Dan memaksa untuk aku makan...

Dari hari isnin,
Aku ada kuiz advanced accounting,
Dengan hanya mengulang pada pagi itu,
Alhamdulillah boleh jawab

Malam tu..
Pergi UM..
Jumpa kak Niza..
Alhamdulillah... hilang sedikit bebanan..
[Terima Kasih kak NIza dan kak aiman]

Ada satu kisah..
Sewaktu perjanan pulang ke kolej aku..
JAm menunjukkan hampir 12 malam..
Ya Allah....

Selasa inilah hari paling sakit,
Hari ini adala adalah "international Business Day"
Ia merupakan satu project dalam assessment subject International Business,
Kami pakai baju korporat..
Oren..
Cute..
Tapi...
Ada satu trauma untuk aku..
tentang makanan yang di serve oleh caterer..
Ohh TIDAKKK...
Membuatkan aku tidak selera untuk makan nasi,
Dari sabtu hingga Rabu..
[aku tela mendera perutku serta jasadku]
Astaghfirullahh...

Khamis..
Aku kena perform dengan dua presentation..
Subjek Ethics dan AIS
[Accounting Fraud on PArmalat, Supply chain Management]
Iftar jamaie..
Letih...
Sebab ada satu kes kat kolej aku..

Jumaat...
Terpaksa tukar company untuk aku wat assignment...
Ada hikmahnya...
Group aku kena study dua company ini;
Taliworks dan Puncak Niaga..

Ya Allah...
Permudahkanlah urusan kami...
Semoga kami dapat menyiapkan dengan penuh ketekunan dan kesabaran...
Sabarkan kami dengan dugaan dan mehnah




2 comments:

  1. salam...

    kakakku..
    dirimu ku kenal sgt seorang yang kuat, sabar tabah..
    inginku contohi sifat mu itu,insyaALLAH..=)
    tapi..akak jgn la x jg makan ye..jaga lah kesihatan mu baik2 kakakku..

    KAKAKKU BOLEH!

    ReplyDelete
  2. salaam..
    adikku...
    terima kasih banyak atas keprihatinanmu...
    Sahabt melazimi sahabat...

    ReplyDelete

Nak tanya apa2 tentang vitamin dan susu farm fresh? hubungi kami ya: 019 255 9666