~::masyiemumtaz::~

masYie's

Wednesday, July 14, 2010

"CUTI 2 Minggu"


Assalamu'alaikum..
Apa habaq smua?
Moga IMAN dan JASAD dalam keadaan baik dan luar biasa..
ALHAMDULILLAH.... ALLAHU AKBAR!

zass.. zas...
Lama tak update blog ni..
Fuhh.. agak bersawang...

CUTI semseter yang berbaki...
Dihabiskan di rumah yang indah..
[2 minggu ja]
Alhamdulilah..

27 Jun...
Kisah terharu...
Aku pulang diiringi dengan titisan airmata ibu yang dicintai..
YA ALLAH.. bersalahnya diri...
Lama sangat ke tak balik rumah???
[hohoho]
"mas, anak emak balik....rindu sangat..."
..............

2-4 Julai..
berprogram di Sekolah Menengah Tengku Idris Shah{SMKTIS}
Bersama adik2 dari dalangn Form1-5..
Mereka anak2 asnaf....
Kami berpadu tenaga bersama;
[Abg Fauzan, Bro Shake, Amin, mayitah az zahrah, Atiq n Hidayah]
Penuh seribu satu pengalaman dan perasaan..
.......................
Terlalu dan sangat2 letih...
Alhamdulillah semua OK...
[senyum... senyum... senyum..]

Terima kasih kepada semua yg terlibat..


Selepas itu...
Aku menghabiskan saki baki cuti di rumah..
dengan program2 kat kampung ni pula..
Jasad aku di rumah,
Tapi menjalin informasi alam maya dengan rakan2 di kampus dan kolej..
Heh..ntah pape ntah..


Sehinggalah..
pada 8 Julai..
Dialog ini berlaku;
"Emak. mas nak balik kampus hari ni boleh tak?"
"Takpun esok[jumaat]?"
"Hah?? jangan nk mengarut..."
Emak membilang dengan jari..
1,2, 3, .... dan seterusnya..14..
"klu hari ni tak cukup 14hari lagi ni.."
"tak boleh!(2x)"
"Janji hari tu 2minggu kan?"
"BAlik hari ahad nanti"

UPss..
Tak sangka emak sungguh berkira dengan hari cam tu...
OH MY GOD...

Ahad..11 Julai..
Pulang ke kolej..
Ada satu incident yg berlaku semasa perjalanan pulang....
UJIAN....
Alhamdulilah.. ALLAHUAKBAR!


p/s: Aku perlu bersemanagt dlam segala hal.. Biarpun ada halangan yang melintang pukangkan... Percayalah.. pasti ada penyelesaiannya...
Aku juga perlu berhati2 dengan hati...
Agar ia tidak terjatuh lalu terhumban..
Aku perlu yakin dengan setiap tindakan yang diambil...
** kerap2lah balikrumah.... **
HEHE..

Sekian...
.....






No comments:

Post a Comment

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)