~::masyiemumtaz::~

masYie's

Thursday, September 2, 2010

Oh Depa...

Assakamu'alaikum...
Apa khabar semua?
Iman ok?
Jasad?
Moga sihat semuanya dan berada di kondisi yang amat menbanggakan Islam...

Alkisah.... suatu hari...

Kawan : Ang dah dapat tempat praktikal belum?
masYie: Dah.
Kawan : Kat mana?
masYie: Kat KL(Kuala Lumpur). Danau Kota, Setapak.
Kawan : Ha? kenapa tak balik kampung jer?(style org muda kan..hehe).Kenapa nak kat KL gak?
masYie: Humm.. Dah tu.. tu kira dekat apa ngn umah.. setiap minggu boleh balik kut.
Kawan : Eh, kau bukan orang kedah ka? Confused aku.
masYie: Tak la.. orang selangor la.. Kenapa kata aku orang kedah?
Kawan : Slank ang tu.. Macam sebijik org kedah...
masYie: hehehe..( menahan gelak).
Kawan : Betul2 la kau ni...
masYie: Betui na... Tak caya tanya Busyra..

kawan bertanyakan tentang masYie kepada Busyra. Lalu busyra mengiyakan...

Kawan : selama ni aku ingat kau asal kedah. Sebab cakap dengan busyra. Memang jadi sungguh r..Aku baru tahu hari ni..
................................................................................

Selama ini, kawan2 saya beranggapan bahawa saya berasal dari Jelapang Padi, kedah. ini kerana dielek yang selalu digunakan adalah utara...
Dah melekat.. susah nak hilang...

Kesian kat ampa dan depa.... Maaf nah..



2 comments:

  1. ngomong jowo waey...hahaha

    ReplyDelete
  2. masyi tak berpa nak tahu bahasa jawa...
    huhu

    ReplyDelete

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)