~::masyiemumtaz::~

masYie's

Thursday, February 21, 2013

3 Amalan Berterusan Selepas Mati

Assalamu'alaikum..
Allahumma Solli 'ala Muhammad..
Wa'ala Ali Muhammad..

3 AMALAN BERTERUSAN SELEPAS MATI.
  1) Sedekah Jariah
  2) Doa anak-anak soleh
  3) Ilmu yang bermanfaat

Haa... Jika kita mati ketika mana kita tiada anak kandung sendiri, kita pasti ada anak buah/anak saudara atau nak murid mungkin. Anak murid bukan hanya dapat bila kita jadi cikgu tetapi boleh juga bila mana kita ajar mereka sesuatu yang berguna untuk mereka. Kita sebagai mentor nya... gituuuu... Jika tiada anak sendiri jangan bimbang ya... Mereka lah yang  bakal mendoakan kita jika kita sentiasa menjaga silaturrahim.. 

heeeee,....
Tu sebab Achik Garang dengan anak-anak buah achik... Sebab bila achik mati nanti, tiada anak sendiri, anak2 achik pasti rindukan achik.. Kalau rindu... Boleh doakan achik.. Dan buat apa yang achik suruh selama ini.. Cuma achik xdapat beri harta kekayaan di dunia ini..

Bila achik dah tiada lagi, anak2 achik doakan kebahagiaan achik di sana ya..

Satu lagi...
Selalulah kita share ilmu yang boleh memberi manfaat kepada orang lain di dunia dan di akhirat. BIla kita mati, amalan itu masih berterusan, kita juga yang dapat sahamnya... Jangan kedekut ilmu dan jangan nak poyo tak nak tambah ilmu.. heheheh.. Culllasszz gitu ayat ku...

Dan....
Nak gitau satu lagi ni jugak.. Tak kira,.. nak gitau jugak..
Bilamana kita sakit atau sempit, perbanyakkanlah bersedekah.. Kerana dengan bersedekah Allah akan tambahi lagi rezeki untuk kita in shaa Allah.. Sedekah biar ikhlas. Tak perlu menunjuk2 okey.. Fulstop!

Hehehe..
Kawan-kawan.. Jangan marah ya...
Saya mintak maaf..
Mungkin kata2 saya mengguriskan hati dan membeah jiwa kawan-kawan semua...
Tindakan saya mungkin buat kawan-kawan meluat dan menyampah.. 






3 comments:

  1. mcm kata-kata terakhir la kak...
    huiiiiiii...........Fulstop!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita xtahu ajal maut kita bila dik. Aku hanya insan biasa. Punya byk salah silap

      Delete

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)