~::masyiemumtaz::~

masYie's

Sunday, February 10, 2013

Kau Tuhan Kah?

Assalamu'alaikum...
Allahuma Solli 'ala Muhammad.

Tahun Lepas!
Ada la satu perbincangan tarikh untuk Walimatul'urus
Bincang punyer bincang
Maka setuju Akhir bulan 10..

Tetiba bakal pengantin tak setuju pulak
Sebab katanya Hari Raya Haji

Maka bincang lagi maka jadilah awal bulan 11 (November)
Semua setuju
Tiba-tiba ada suara sumbang kata macam ni;
"Bulan 11 tu bulan hujan tuh.."
Maka ada yang sambung dan sampuk;
"Ha ah... Hujan... Kalau tak nak hujan, Bulan 2 la..."

Hurrmmm....
Aku lihat bulan 11 tu ok ja 
Bulan 2 ni kerap hujan ja...

HEyy!!!
Kau Tuhan ka?
Tahu pulak kau ya...
Pandai!

LAin kali berhati-hatilah berkata tuh..
Main cakap ja..
MAcam orang Islam Tak beragama ja..

Semoga dijauhkan...


**Kesian pulak aku tengok depa ni... Cakap prumprang bab agama.. tapii.. paham2 je lah... **


2 comments:

  1. hang ckp je kt sapa yg dok sibuk ckp bnyk tu jgn menyibuk,..
    benda baik xmolek dilewatkan,..
    malu la sikit teman oi,...
    heeeeehheeeee

    ReplyDelete
  2. lai lai ssg.. Hai.. Lama x singgah sini...
    Ohhh.... Mana boleh cakap macam tuh... Depa mulia la... Akk pon xnak jatuhkan airmuka org...
    Biarlah org nak buat zalim kat kita...
    Allah kan ada...

    Aissshh...
    Malu la sikit teman!

    ReplyDelete

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)