~::masyiemumtaz::~

masYie's

Sunday, February 24, 2013

Adik Kakak ~Part 1

Assalamu'alaikum...

Perbualan antara adik dan kakak.

Kakak : Adik, kenapa dia pakai jubah tabarruj gitu. Pakai purdah.

Adik   : Akak... Itulah.. Manusia ada ilmu tapi xnak amal. Lagi bahaya kak. Akak jangan buat macam tu sudahlah.

Kakak : Baik dik. Akak pon x pandai nak bergaya.. Tu pasai tak dak orang mau kat akak.. [berseloroh]

Adik   : Tak pe lah akak.. Allah lebih mengetahui dan Maha Adil.


*MOS: Berpada-padalah bila nak berfesyen tuh..*

Kadangkala kita melihat sudah menutup aurat dengan sempurna, dengan jubahnya, niqabnya [xsalahkan niqab ya..] Tetapi kita terikut-ikut dengan fesyen zaman sekarang ni. Jubah yang berambu ramba.. Maaf ya.. Saya melihat semak dan di pihak adik saya [lelaki] juga agak semak dan sakit kepala melihatnya!

Ada juga yang sedemikian ini, jubah pakai dah.. Masalah pulak... Kain melekat sehingga menampakkan sosok tubuh badan. Bukan sosok tubuh badan jer, yang bentuk pakaian dalam juga nampak.. [MAAF SEKALI LAGI... KASAR BAHASANYA]. Sama juga tak tutup aurat dengan sempurna..

Ada juga pakai tudung.. Tutup dah bahagian dada.. Tapi melekat pulak.. Lagi-lagi zaman lani, ada saja fesyen nya.. Ada tu, pernah saya lihat tutup dah depan, sekali pandang dari arah belakang, nampak leher pulak.. Aissh... Apa punyer gaya fesyen macam ni..
Ada juga zaman sekarang fesyen tudung labuh yang ada awning bagai tuh, dia sengaja membuat potongan bagi nampak dan2 muat ja dengan sosok tubuh.. Tak paham kenapa!!!!


Seriously, aku takut jadi hamba fesyen... Semoga dijauhkan...
Semoga Allah pelihara kita semua..






No comments:

Post a Comment

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)