~::masyiemumtaz::~

masYie's

Wednesday, February 6, 2013

Lidah


Assalamu'alaikum....

Allahumma Solli 'ala Muhammad...


Lidah itu tidak bertulang
Tu sebab boleh kata apa-apa jer
Baik buruk
Boleh jer

Kita orang Islam yang berIMAN
Mestilah tahu adab bila berkata-kata
Mana yang boleh
Mana yang tak boleh
Jangan dok sedap mulut jer ya

Lidah tidak bergulung
Sebab apa???
Kadang-kadang bila berjanji
Pada ramai orang
Selepas tuh tak ingat
Perghhh....
Menyirap tak?
Relax je la

Lidah manusia kat dunia ni tidak akan bergulung
Cakap la banyak mana pon
Janjilah banyak mana pon
Kalau tak jaga
See at akhirat court lah

Nda pepatah kata "lidang bercabang"
Tu cam na pulak?
Ayoyo....
Ni jenis orang yang cakap macam hampeh ja
Dia cakap ikut sedap kebaikan dan kebahagiaan dia ja

Sebagai contoh;
Si A tak suka si B ganggu tunangan orang
Then, bila si B ni buat, si A maki hamun tak tentu hala
Padahal si A pon buat lagi teruk
Tu memang kejam
Jahat lidahnya
Memang biadap!
Tak reti segan langsung!

Ada jugak orang kata "CAKAP TAK SERUPA BIKIN"
Itu pon dari lidah jugak
Sesungguhnya Kabura Maqtan 'indaLLAH..

 
Dia cakap apa yang dia tak buat
Dan tak buat apa yang dia cakap

Apa punya hati manusia macam ni
Fikirlah.

.................

##SAVE MALAYSIA 112!!!!##
 Ini kalilah UBAH.....




No comments:

Post a Comment

Komen laa.. walau seAYAT... hehe.. Syukran! =)